Już 1 sierpnia zaczynają się Światowe Dni Młodzieży, wydarzenie łączące młode osoby z całego świata. Tym razem ŚDM odbędzie się w słonecznej Lizbonie, która powita 17 tysięcy Polaków.
To wydarzenie bez precedensu, szansa na wakacyjną przygodę, nawiązanie nowych relacji i poznanie innych kultur. Jednocześnie miliony pielgrzymów z całego świata przywiozą ze sobą miliony urządzeń elektronicznych, na których skonsumują, utrwalą, bądź twórczo przetworzą gigantyczne ilości treści: tekstów, zdjęć, filmów, animacji i grafik.
Wraz z Krajowym Biurem Organizacyjnym Światowych Dni Młodzieży w Lizbonie wkraczamy na to terytorium, aby zbadać, jak rzeczywistość wirtualna i gry wpływają na życie i relacje młodych ludzi.
Dyskusje będą skupiać się na poznaniu emocji i odczuć młodych ludzi zanurzonych w wirtualnej rzeczywistości. To właśnie ich głosy będą stanowić cenne źródło informacji dla dalszych badań i analiz.
Drugim elementem akcji będzie medialna kampania z udziałem rapera TAU, ambasadora Światowych Dni Młodzieży w Lizbonie. Powstała piosenka i teledysk oraz krótkie formy wideo na potrzeby mediów społecznościowych. Kolejnym atutem jest udział Magdy Beredy, znanej artystki muzycznej, która wystąpi na scenie ŚDM-u oraz w spocie promującym CRPK, a także weźmie udział w panelach dyskusyjnych.
Kulminacyjnym punktem projektu będzie dyskusja panelowa przeprowadzona w Lizbonie. W rolę prowadzącego i moderatora wcieli się znany i ceniony dziennikarz Rafał Porzeziński. Spotkanie stanie się przyczynkiem do dalszych badań i analiz w dziedzinie rozwoju przemysłów kreatywnych.
Dofinansowano ze środków budżetu państwa z dotacji celowej na wydatki inwestycyjne ze środków finansowych Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z budżetu państwa na realizację projektu „Innowacyjne projekty Centrum Rozwoju Przemysłów Kreatywnych w ramach statutu instytucji realizujące założenia Programu GovTech Polska – zakupy inwestycyjne”. Więcej informacji na crpk.pl.